De mitől is olyan jó egy weboldal? Ez valami olyasmi, mint hogy mitől jó egy vers? Vagy hogy mitől szép egy festmény, vagy mitől esztétikus egy zenemű? Természetesen vannak ilyen paraméterei is egy weboldal készítésnek, de alapvetően nem erről van szó. Sokkal kézzel foghatóbb szempontok vannak, amelyek alapján be lehet kategorizálni egy-egy oldalt aszerint, hogy az mennyire jó vagy sem. Ezek a szempontok persze abban is rengeteget segíthetnek, hogyha valaki új weboldalt szeretne, akkor ezek az elvek mentén jó eséllyel minőségi tartalmat tud kreáltatni magának. Persze ezek olyan szempontok, amiket igazán az tud és ért, aki már régóta ezen a területen mozog. Tehát ha épp új weboldal készítésén töritek a fejeteket, akkor érdemes megkeresni egy olyan szakembert, aki már járatos ebben az ügyben. Így például ott van a https://keresobenelso.hu/weboldal-keszites.html, vagyis a Keresőben Első, akik nem elég, hogy a keresőoptimalizálásban nyerők, még meg is csinálják neked hozzá a weboldalad.
Vegyük ezt az egész honlap – keresés – találat – kattintás – linképítés témakört. Azok számára, akik egyébként nem mozognak és soha nem is mozogtak ilyen területen, azt hiszem, hogy ez egy kicsit talán nehezebb dió, hiszen ismeretlen dolgokról beszélgetünk. Pedig egyáltalán nem bonyolult a rendszer, illetve minden eleme logikus, csak egységben kell látni az egészet. Ebben például nagy segítségünkre lehet a Keresőben Első oldala, ugyanis náluk minden témakörről, amiben dolgoznak van egy kis leírás, hogy miben és hogyan is tudnak segíteni az adott témakörben.
Kezdjük is az elején. Tegyük fel, hogy én szeretnék egy honlapot csinálni méghozzá azért, hogy zenei, irodalmi és más művészeti termékeket szeretnék valamilyen formában megosztani, aztán egy idő után webshopos formában árulni is. Ez már önmagában egy jó kiinduló helyzet, hiszen tudom, hogy mit is szeretnék kezdeni, mi a célja a weboldalnak. Ugyanis, ha megnézitek a https://keresobenelso.hu/weboldal-keszites.html oldalon, hogy miről írnak az érdeklődőknek, akkor ez egy rendkívül fontos elem. 10 pontban összeszedik a Keresőben Első lapján, hogy mik azok a kérdések, amiken mindenképppen érdemes átrágni magunkat annak érdekében, hogy a lehető legjobb weboldalunk készülhessen. És ez persze teljesen általános, tehát mindenre ráhúzható kérdéssor: az én művészetekkel kapcsolatos oldalamra és mondjuk valamilyen tudományos tartalmakra egyaránt.
Az első ilyen megtárgyalandó pont az nem más, mint hogy milyen céllal szeretnénk weboldal készíteni vagy készíttetni? Ezt én már szerencsére megválaszoltam, de láthatjátok, hogy tényleg mennyire alapvető fontosságú, ha az első helyen szerepel ebben a kérdéssorban is. Egy weboldalnak ugyanis nagyon sokféle célja, értelme lehet. Készülhet mondjuk azért, hogy több megrendelés érkezzen, de lehet egyszerűen csak informatív jellegű is, vagy akár csak valamilyen szórakoztató, gyönyörködtető funkciót is betölthet.
A második pont a https://keresobenelso.hu/weboldal-keszites.html oldalon nem más, mint a célközönség meghatározása. Enélkül ugyanis nem lehet megválasztani, hogy milyen eszközökkel, milyen csatornákon keresztül kommunikáljon az oldal. Teljesen más tartalmat kell gyártani más kommunikációs eszközökkel egy 15 éves tininek, mint egy 60 éves felnőttnek. Ez természetesen már olyan ismeret, amit egy laikus csak részben tudhat. Mármint tudom, hogy kihez szerenék szólni, kiknek akarok terméket eladni, de hogy ez pontosan milyen szűk célcsoportokat takar, azt elég, ha a szakemberek tudják.
A harmadik pont a keresobenelso.hu odalán nem más, mint az érzelmek kérdése. Nem árt ugyanis azt is jó előre tisztázni, hogy milyen érzelmeket szeretnénk kelteni az oldalunkkal. Az ugyanis minden marketing stratégiának az alapja, hogy érzelmekre hassunk, hiszen ez fogja arra sarkallni a vevőt, hogy megrendeljen tőlünk bármit is. Szóval érdemes azt is tisztázni, hogy ennek most viccesnek kell lenni, szomorúnak vagy netán valami teljesen másnak.
A weboldal készítést megelőző negyedik megtárgyalni való pont abban segít, hogy vizuálisan közelebb kerüljön a szerkesztő a megrendelő igényeihez. Itt ugyanis azt kéri a Keresőben Első csapata, hogy keressünk 3 olyan oldalt, ami tetszik és gondoljuk végig, hogy mik azok a pontok, amik szimpatikusak bennük a számunkra. Ez nagyon sokban segíthet abban, hogy elinduljunk egy vizuális irányba is – ne csak a tartalom szempontjából legyen tökéletes az oldal.
A https://keresobenelso.hu/weboldal-keszites.html oldalon a következő kérdés az, hogy hány aloldalat szeretnénk hozzáadni az oldalhoz. Tehát kicsit bele kell menni abba is, hogy milyen struktúrát szeretnénk majd viszontlátni az oldalunkon. Igazán ez sem egy nehéz kérdés, mert úgyis úgy indulunk neki egy weboldal készítésének, hogy már nagyjából tudjuk, hogy mit akarunk majd ott látni, ezt pedig segít a szakember olyan formába terelni, hogy az a lehető legjobban nézzen ki és legkönnyebben kezelhető legyen.
Ezután ismét egy kis vizuális feladat van: milyen színeket szeretnénk látni a weboldalunkon? Ez ugye összecseng egy kicsit a már korábbi kérdéssel, tulajdonképpen annak a továbbvitele valamilyen formában. Mik azokat a színek, amik egyrészt jól kommunikálnak az arculatunkkal? Mik azok a meglévő arculati elemek, logó, vagy akár termékek, amik meghatározóak a szín kiválasztását illetően. Ha még nincsenek ilyenek, akkor pedig mik azok az árnyalatok, amik egyébként tetszenének, szívesen látnánk őket viszont az oldalunkon.
Közeledünk a lista végéhez, a hetedik kérdés a https://keresobenelso.hu/weboldal-keszites.html-on megint egy kicsit továbbgondolása egy, már elhangzott kérdésnek, mégpedig olyan módon, hogy hogyan képzeljük el a weboldalunk úgymond layoutját, vagyis felépítését. Ebből rengeteg séma létezik és rengeteg sémát lehet követni. Vannak mostanában nagyon felkapott elrendezések, de mindenképpen érdemes valami olyan keresztmetszetet keresni, ami amellett, hogy kiszolgálja a tartalmat még könnyen navigálhatóvá is teszi a weboldalt. Hiszen keresőoptimalizálás szempontjából az az érdekünk, hogy minél könnyebben keresgéljenek az érdeklődők a weboldalunkon.
El is érkeztünk oda, ahová az előző kérdés továbbvezet: ez a tartalom ügye, vagyis a nyolcadik kérdés. Itt már nagyon sok összetett dolgot kell végigpörgetni fejben, mielőtt bármibe is belekezdenénk. Egyrészről, ott van, hogy mit is szeretnénk árulni vagy megmutatni a weboldalunkon. Ezeknek ott kell lenni. Aztán ott vannak azok az elemek, amik abban segítenek, hogy a célközönségünkhöz mindig eljussanak a tartalmaink. Így például érdemes blogot vezetni, cikkeket írni, képes vagy akár videós tartalmakat is közzé tenni. De ebben mind-mind segítenek a Keresőben Első szakemberei.
Az utolsó előtti kérdés az adatbázissal kapcsolatos, szerintem ezt érdemes ott helyben megbeszélni és pontosítani, vagy nézzetek utána a weboldalon, hogy pontosan miről is van szó. Végül, de nem utolsó sorban pedig az is nagyon fontos megtárgyalandó pont a https://keresobenelso.hu/weboldal-keszites.html összessítésében, hogy akarunk-e bármilyen platformon hirdetni. Ugyanis ebben is tudnak nekünk segíteni, tehát ezt is érdemes ott egy kalap alatt letudni.
Még hosszasan taglalhatnám, hogy miről is van szó ennél az oldalnál, vagy hogy mik is azok a dolgok egészen pontosan, amiben a segítségünkre lehetnek. Azonban sokkal jobbnak tartom, ha ti magatok nézitek meg és győződtök meg róla, hogy a https://keresobenelso.hu/weboldal-keszites.html oldalon, rengeteg hasznos infóra lelhettek és érdemes őket megkeresni – mármint a Keresőben Elsőt – személyesen is további tanácsokért, vagy éppen a weboldal készítés ügyében.